Försvara södermalm från regnbågen!

På södermalms stadsdelsnämnd sitter stackars Åsa Hagelstedt och gnuggar geniknölarna. Hon är homo,bi och trans-sexuell och antagligen ganska kränkt. Hon är just hemkommen från en resa ute i den riktiga världen där hon har sett att HBT-personer har egna stadsdelar och krogar och behandlas med respekt. Nu vill Åsa göra södermalm till stockholms homo-distrikt och utbilda butikssäljare och bartenders i hur man är snäll mot de delikata små ömtåliga homosexuella. Resturanger och butiker ska regnbågsmärkas så att bögarna och flatorna ska äntligen våga sig dit.

Åsas åsikter biter sig själv i röven då hon vill öka toleransen mot vissa människor genom att särbehandla dom och ge dom en stämpel. När ska HBT-personer vara bara, helt enkelt..personer? Varför ska man alltid vara HBT först? Om jag var homofil så hade jag blivit så arg på Åsa att jag hade utmanat henne på en fight ( och jag hade antagligen förlorat).
- "Låt bögarna och flatorna vara ifred och lägg av med dina apartheid-fasoner din jävla kärring!" hade jag sagt om jag var bög.

Jag tycker att vi ska märka krogar som inte diskriminerar svarta heller. Ett stort afro-märke på en bongotrumma kanske? Eller varför inte stämpla krogarna som är judevänliga med "den glada näsan"-stämpeln?
Obehagligt? Precis.
Låt södermalm vara södermalm utan stämplar och toleransskyltar som daddar med vuxna människor. Och ge Åsas jobb till mig så lovar jag att aldrig komma med något sådant larvigt förslag någonsin.

http://www.metro.se/se/article/2008/01/23/21/4333-45/index.xml

Kommentarer:
Postat av: TH

Bög!

2008-01-25 @ 19:20:48
Postat av: Jortan

Jag hade en liten gissningslek för mig själv innan jag kopierade in länken. Jag gissade att politikern ifråga var vänster-orienterad och till min stora förvåning hade jag rätt. Det känns ganska konstigt i och med att det inte är likt vänsterpolitiker, att vilja styra samhället så att det passar in i deras drömvärld. Jag tycker att det vore bra om politikerna styrde mer över oss individer i samhället, så får vi helt enkelt anpassa oss.

2008-01-25 @ 20:54:36
Postat av: Osund

Jag citerar Sizzla Kalonji från hans första skiva när han var 17 år: "Praise yeh Jah, any Empero o o o r, defend de slackness as usual, Rasta nuh mix up with homo, praise yeh Jah!" Eller så citerar jag Capleton från en betydligt senare skiva: "Boost it up on freedom and equal rights, boost it down on battyman and sodomite!" Hmm... kärleksbudskap med homofobi... jag är en enkel man, men Babylon förvirrar mig ibland...

2008-01-25 @ 22:39:12
Postat av: th

http://www.sky.fm/the80s/

2008-01-27 @ 17:31:54
Postat av: Carina

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa äntligen någon som har fattat!!! Du har helt rätt!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits