Handlingsförlamning 2

I den ensama glödlampans sken är vi samlade igen
datorn, böckerna, papprena, pennorna och jag
och här finns också handlingsförlamningen- min bästa vän
som försvann i fredags men kom tillbaks idag
han försöker ägna sig åt sin typiska maktutövning
men har nu fått en motståndare både stolt värdig
som är redo för handlingsförlamningens prövning
för jag har ett starkt vapen: jag är nästan färdig

Det finns nästan ingen skönare känsla än den när man börjar se slutet av en tung uppgift eller arbetsbörda. Efter att ha trampat upp för en brant och lång uppförsbacke så inser man när man ser toppen att det snart är över. Men blir glad, men detta är farligt. Risken är att man bli arrogant och trillar baklänges ner för backen igen och får börja om.
Nu är det en jävla tur att jag inte står i någon fånig backe. Det är faktiskt en hemtenta som det handlar om och inga jävla branta backar. Släpp det där med backar nu och var glad för min skull.
Jag är glad för min skull.

Kommentarer:
Postat av: Maria Vuitton

Var gärna med i min GRYMMA tävling, det enda du behöver göra är att skriva en kommentar och din skostorlek! :)

Postat av: L

Eftersom att du håller mig uppdaterad i musikens värld, så håller jag på dig!

2008-01-20 @ 22:02:29
Postat av: hillevi

hehe, jagg vet hur de känns! men, snart är de över som
du sa! pratade m sofie innan o hon va lagom road av er hemtenta.. jag är på snabbvisit i vår stora huvudstad o kommer troligtvis bege mig ut mot södertörn i morrn för en snabblunch m sofie. häng på om du kan! ha de fint/hillevi

2008-01-20 @ 22:37:54
Postat av: jonas

Jag är inte glad för din skull. jag är avundsjuk och missundsam. Du kan dra åt helvete med ditt arbete och sluta sitta hemma och känna dig duktig över att nästan vara klar. En upplyftande tanke stefan är att efter det här arbetet väntar nya tentor med ny handligsförlamning. Det du! Upplyftande va. Om du propsar på att stolla dig över ditt jävla nästan klara arbete kan du komma hem med ditt glädjeflin till mig och skriva mitt arbete som ännu inte är påbörjat och som skulle varit inlämnat i fredags.

2008-01-21 @ 13:11:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits