Handlingsförlamning

han sög på den sjunde kaffekoppen
när handlingsförlamningen spreds i kroppen
-jävla skit, suckade han tyst
förövrigt så hördes inte ett knyst
inte en pennas intensiva skrivande
inte bokbladens bläddrande och rivande
inte ett flitigt tänkande hummande
kanske lite av datorns fläkts brummande
en oanvänd blyertspennas ände tuggdes
torra och trötta ögon gnuggades
men inte ett vettigt ord skrevs ner
om man inte räknar med dessa ord du ser

Jag har helt enkelt en hemtenta som ska vara inlämnad på måndag att skriva. Frågeställningen är ganska klurig och svaren jag kommer fram till känns dåliga hittills. Det kanske hade varit bättre om jag hade läst all kurslitteratur och förstått vad den handlar om innan det var dags att börja skriva tenta, men tror du att jag är bög eller?

Kommentarer:
Postat av: TH

ja.

2008-01-14 @ 22:13:00
Postat av: Osund

Det är märkligt att så olika människors liv kan sammanlänkas. Du är ful, jag är snygg. Du är tjock, jag är vältränad. Du är flint, jag har hår. MEN, vi har EXAKT samma problem som det du skrivit om. Jag HATAR att plugga och skriva inlämningar utan inspiration och motivation.

2008-01-15 @ 09:34:45
Postat av: Sali

Svar: klart jag är ;P

Postat av: Tobbe.

I situationen du beskriver finns bara en sak att göra, knäcka en bira.

2008-01-18 @ 00:41:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits