Män är djur

Jag log med hela ansiktet när jag fick se Ireen von Wachenfeldts från feministorganisationen ROKS utalande om män för ett par år sedan. -"män är djur, tycker inte du det?" var frågan som journalisten fick av Ireen. Jag satt med popcorn och 3d-brillor och en sån där keps me ölhållare och sugrör på och hejade åt TV-rutan för jag visste att tusen och åter tusen människor som såg samma sak som mig blev kränkta.
Ireen försvann spårlöst ur etern men är nu likt alla superhjältar / skurkar tillbaks med ny uniform och nya krafter. "Män är värre än djur!" är hennes nya uttalande. Och detta uttalande är såpass nytt att min kränk-o-meter inte gett utslag än men jag bevakar den som ett barn i kuvös. Snart händer det något roligt.

För visst är vi män djur. Enligt vetenskapen så har livet klättrat från att vara encelliga organismer i vatten och vidare till fisk. till kräldjur, till pälsdjur, till nåt annat djur, till homo erectus och de där gängen och vidare till oss: homo sapiens.
Så jag är inte kränkt över Ireens uttalande, jag håller med henne. Och jag antar att hon anser att kvinnor också är djur, annars kanske hon anser i god kristen tradition att kvinnor är revben, och det om något är kränkande att bli förknippad med.

Ireens främsta naturliga fiende måste vara en pojkvänspundande,glamourjagande, lyxdyrkande, anorektisk och kristen fotomodell som anser att kvinnan är skapt av Adams revben, och som springer runt på en catwalk och visar sina egna revben för dregglande djur/män.

Jag skulle vilja slänga in denna modell och Ireen i en bur där de skulle få slåss för sina liv. Den överlevandes syn på genus skulle sedan råda i Sverige för att aldrig någonsin ifrågasättas. Detta skulle tillfredsställa mina sadistiska lustar, för även om jag är en civiliserad man så är jag fortfarande också ett djur.

Kommentarer:
Postat av: Jortan

Jag håller, för ovanlighetens skulle, helt med dig. Det skulle vara kul att ställa just den frågan till henne: Om män är djur vad är då kvinnor?

2008-01-18 @ 16:40:41
Postat av: Osund

Varför börjar du inte skriva krönikor i punkt.se? Dom har ju nätkrönikan en dag i veckan.

2008-01-18 @ 18:53:24
Postat av: dhea....djur och odjur

äntligen!...en man som tar bladet från munnen

Postat av: Jortan

Osund: du kan inte mena allvar. Tror du verkligen att Punkt.se skulle publicera en av Lucidors inlägg? Dessutom skulle inläggen bli mer mainstream och tråkiga om "Lusse" visste att de skulle bli mer publika.

2008-01-19 @ 15:51:11
Postat av: Osund

Jo jag menar allvar och jag tror inte han skulle ändra på sitt sätt att skriva. Han tycker ju ändå att alla är "fittnyllen" så han behöver ju inte vara rädd för att trampa någon på tårna. Får Alex Schulman skriva krönikor så borde Lucidor också få göra det.

2008-01-21 @ 13:16:43
Postat av: Vera

Jag håller med Osund, en krönika i denna klass vore värd publicering!

2008-01-24 @ 00:04:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits