Konsten att roas av lögner

Vi går alla här på jorden på lånad tid. Vi vet att vi tids nog ska sänkas ner i en kista eller i bästa fall brinna upp i en stor ugn. Livet ter sig fullständigt meningslöst när man vet att man en gång ska dö. Men detta betyder inte att livet är dåligt eller trist. Tricket är att finna så mycket lustigheter som möjligt i loppet från krubba till kista.
Vissa finner lust i att suga kuk på stureplan och tro sig vara bättre än andra, andra finner glädje i att pressa blommor i gamla böcker och den tredje anser att lycka är att stå fastspänd på en flygplansvinge 5 kilometer upp i luften. Alla har sitt eget sätt att bli glad och det finns ingen generell sanning om vad man blir lycklig och glad av.

Själv blir jag glad av lögner. Jag gillar inte att ljuga själv för jag är varken bra på det eller tycker att det är lustigt, min glädje finner jag i andras lögner. För säg mig om det finns något roligare än folk som ljuger om sig själva för att framstå som mer lyckade människor än vad dom verkligen är? -Visst finns det inget roligare?

Jag ska nu redogöra för några skojiga lögnarexempel som jag lovar att du själv har hört minst en gång själv. Jag gör det enkelt för mig och använder mig av några få klassiker. Det finns tusentals andra lögnmallar men jag presenterar bara 6 stycken och betygsätter lögnens rolighet i en skala mellan 1-5 efter varje presentation:

falsk överoptimism- är en klassiker främst bland tjejer. Ett påklistrat leende och ett låtsasgillande av andra människor är tecken på överoptimism. Plastigt och kul. 4 av 5 kopierade handväskor.
ragglögner- Det är inte många killar som inte drar ragglögner. De gör det för att framstå som mer åtråvärda och sexuellt erfarna än vad de egentligen är. Ingen finns att bevittna ragglögnarens erövring. Ett klassiskt tecken på ragglögn är när killen "mötte någon när han var ensam på väg hem från krogen". Skitkul! 5 av 5 gyldene heltidsonanister.
slagsmålslögner- Även detta en manlig lögn om vilda fighter som berättaren alltid gått som bejublad segrare ur. Ofta slåss han ensam mot fler än en person och visar aldrig tecken på rädsla eller ånger. Topplatjo! 3 av 5 Steven Seagal-filmer.
jobblögner- Om man jobbar som simpel väktare kan man alltid kalla sig för säkerhetskonsult för att undvika att säga att man är väktare. Detta kan man också krydda med lögner om sin inkomst- urkul! 2 av 5 försenade pendeltåg
krökarlögner- Om du låtsas att du har druckit mer än vad du egentligen har druckit så är du en krökarlögnare och bör hyllas av 2 anledningar. Först och främst för att du tror att andra bryr sig. Men mest för att du själv tydligen bryr dig. Helfestligt! 4 av 5 halvdruckna starköl.
sovarlögner- Den som gång på gång berättar om att den bara sovit i 4 timmar de senaste 6 dygnen eller stolt berättar om att den bara som 45 minuter den senaste natten är ofta en sömnlögnare. Många är dom människor som slagit guinnies rekord i vakenhet utan att veta om det.... och utan att ha gjort det.
Många tror att man blir mer intressant och cool om man låtsas ha sovit lite på natten. Hysteriskt skojigt! 5 av 5 glas med varm mjölk.


Källa:
Fördomar

Kommentarer:
Postat av: TH

kul.

2008-03-07 @ 20:42:56
Postat av: TH

jättekul. verkligen.

2008-03-08 @ 18:31:19
Postat av: Tub

Tycker du jag är kul om jag säger att jag är en sovlögnare? :)

2008-03-08 @ 19:27:47
Postat av: TH

jag tror tubs är en tidsoptimist, hur roliga är dom?

2008-03-09 @ 16:48:18
Postat av: Osund

hahaaa va kul! Källförteckningen måste göra Cassel stolt!

2008-03-09 @ 18:53:19
Postat av: Carina

Haha alltså jag har nog en viss förmåga att överdriva när det gäller min ickesömn men många äro nätterna där det bara blivit 2 timmar efter att man legat och vridit sig i plågor över att man börjar jobba klockan fem...

Postat av: Anonym

Det var det roligaste Testet jag sett i hela världen.
Sjukt trist att killen som skrivit det inte har skrivit det, att detta bara är en fet lögn för att verka häftig.

2008-04-13 @ 16:02:48
Postat av: Elina

sexlögner - med kommentaren "om du följer med mig hem så kommer du få det bästa sex du någonsin fått" och sedan inte ens kunna prestera. 4 av 5 desperata oskuldslögner (med 5 av 5 ohejdbara skrattattacker som resultat).

2008-05-28 @ 11:08:37
URL: http://elina.kickasskommunikation.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits