Vem uppfostrar USA´s ungdomar? ...

... tänkte jag idag när jag istället för att plugga, fastnade framför tv´n som visade mtv. Den amerikanska showen hette "next" och handlade om dejting och hur man ska dissa andra människor. Den centrala karaktären var en kille i 18-års åldern som presenterade sig själv på det minst ödmjuka sättet han kunde. Han skröt om hur briljant och snygg han var parallellt med att förklara vilken sort tjej han föredrar. Blondiner med stora tuttar var hans förstahandsval. Han tydliggjorde vilken cool kille han är som ska dejta 5 tjejer på en och samma dag.

Sen presenterades de 5 tjejerna, den ena vidrigare än den andra. Tjej nummer 1 berättade att hon hade en fin röv, tjej nummer 2 ansåg att hon själv var den snyggaste av de alla, tjej nummer tre berättade att hon hade exklusiv smak etc etc.

När killen inte ansåg att den första tjejen var tillräckligt cool för honom så sa han "next" och menar då att han vill dejta nästa tjej. Tjejen som fick nobben förklarade då att hennes ex minsann hade köpt en prada-väska till henne och att hon var värd så mycket mer än killen som nu nobbade henne.

Jag blev så sugen att trotsa fysikens lagar och dropkicka mig själv in i tv´n, bakåt i tiden och till USA där detta spektakel försiggick. Min spark skulle vara fördomsfri och träffa både killen och tjejerna. Och sen när dom hamnade på marken kanske jag skulle "råka" sparka några gånger till (modernt i  sthlm)  i hopp om att sparka ut de vidriga dumheterna. Sen skulle jag leta upp deras föräldrar och upprepa situationen och efter det skulle jag göra samma sak på Mtv. Sen skulle jag hoppa tillbaks ut ur min Tv och vara hemma igen. Men denna gång skulle jag vara fri.  Jag skulle äntligen slippa det omotiverade våldet som mina tankar och värderingar just föll offer för.

Kommentarer:
Postat av: Lena

att fixa musiken till mina låtar, det blir din uppgift det. snääääääälla?
kram!

Postat av: Carina

Det är ändå tur att USA finns, man får känna sig lite bättre själv då. Jag ser bara möjligheter :)

2008-03-20 @ 08:24:21
URL: http://starina.blogg.se
Postat av: fisk

i Istanbul så är det så
att turkarna går två och två
ja turkar både stora små
ja turkar ifrån topp till tå
den ene turken var så tjock
han kunde inte hoppa bock
den andre turken var så smal
han åt ju endast ägg med skal
den tredje turken som du vet
han var dum i huvudet

2008-03-21 @ 14:54:18
Postat av: Jortan

"Jag blev så sugen att trotsa fysikens lagar och dropkicka mig själv in i tv´n, bakåt i tiden och till USA..."

Nörd-o-metern ger fullt utslag och blinkar rött.

2008-03-22 @ 13:44:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits