Vitt bröd, smör, ost, socker, cyanid

varför ska vitt bröd vara så jäkla gott för när det är så onyttigt? jag har en lust och längtan att köpa formfranska som jag kan rosta och bre smör på och ha ost på och dricka te med honung till. Men det ska jag inte göra för jag vill inte skaffa en ballongformad kropp.
Jag undrar om man hade varit en lyckligare person om man kunde äta vad som helst utan att det skulle påverka det fysiska. Då skulle man kunna ligga hemma varje dag och äta choklad och ost utan att bry sig. Jag tror att den lyckan skulle vara lika kort som den nyrikes lycka är. Efter några veckor så blir ens nya privilegium slentrian och man slutar att uppskatta de fördelar man har och skaffar sig nya bekymmer.

Människans psyke är skapt till att aldrig vara nöjd och skapa sig nya problem när gamla försvinner. Det kallas ödets ironi och är anledning nog att aktivt söka sig till olycka. Varför försöka gömma sig som en liten mes när den ändå alltid hittar en ändå?

http://www.youtube.com/watch?v=f_UfoXQ3tic

Kommentarer:
Postat av: Jortan

Det är så sant det du skriver om att man aldrig är nöjd. Men kan det inte finnas fördelar med det? En strävan! att utveckla sig eller att ta sig över och förbi hinder och gränser! På gymmet, antal bira man dricker eller att endast sova 1 timme per natt 5 dagar i sträck.

2008-03-12 @ 19:13:45
Postat av: TH

Fan jag jag blev sugen på chips med dipp nu.

2008-03-12 @ 23:45:08
Postat av: Lena

bacon, då?

2008-03-13 @ 09:03:47
Postat av: Carina

Aldrig nöjd är bara mitt förnamn... Terapi kanske är ett alternativ... Haha

Postat av: Anonym

En annan modern sak i stockholm för männ är att bekymmra sig så mycket över sin kropps utseende, (vilket besynnerligt nog tidigare enbart var ett kvinligt problem). Om jag slår ihopp det med din slutsatts, inser jag snabbt att det helt enkelt finns för lite bekymmer i stockholm, sverige, europa, etc...

Varför fortsätta att gömma som en liten mes när den ändå alltid hittar en ändå?

ät schoklad! :D

2008-03-23 @ 17:52:11
Postat av: Am

Så sjuukt sant!!!

Lider av att aldrig vara nöjd :(

2008-06-01 @ 19:52:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits