Ericsson Globe- det larvigaste jag har hört

Idag döps Globen om till Ericsson Globe. Anledningen till namnbytet är det ingen som känner till men jag antar att någon gubbe i någon ledning någonstans fick en stroke och ansåg att det var dags för en försämring. Kan någon svara på vad det var för fel på namnet Globen? Var namnet trasigt? Var det någon som blev kränkt av att den hette Globen?
Antagligen var det så att storsponorn Ericsson köpte rättigheterna till namnet och döpte om hela schabraket för att på så sätt "promota" sitt namn. Småfolket ser på när det gamla och invanda rivs ner för att ge plats åt det nya flashiga och internationellt gångbara tramset. Ska vi inte sälja stadshusets namn till SAAB och sälja kaknästornets namn till Microsoft?
Det enda som är säkert är att Globen kommer kallas Globen av mig och de flesta andra vettiga människor. Och den första nyliberal som frivilligt kallar Globen för Ericsson Globe i min närhet kommer jag trampa i ansiktet med de skor jag har på mig för tillfället. Och då kan vi senare kalla nyliberalen för Nike Nyliberal eller Ecco Nyliberal.

PS. läs insändarna i tidningen Metro idag, två skribenter som kallar sig Stefan och Gustav har tydligen publicerats DS.


Kommentarer:
Postat av: Jortan

Jag kommer att kalla den för Ericsson Globen

2009-02-02 @ 16:49:06
Postat av: TH

För mycket naket i

omklädningsrummen

NAKET. Vi är så innerligt trötta

och besvärade av nakna gubbar

som man oundvikligen utsätts

för i allmänna omklädningsrum.

Alla män som själva inte är nakna

gubbar vet redan vad vi talar

om: intensiv och påträngande

nakenhet som mer än lämpligt

länge figurerar framför dina

ovilliga ögon.

Vi bjuder dem som fortfarande

är skeptiska att själva besöka

ett offentligt duschutrymme och

bevittna otäckheterna när gubbarna

lämnar våta och nakna

skinkavtryck på förut så rena

träbänkar, alltid klär på sig

orimligt långsamt och trotsar

den civiliserade lagen att

kalsongerna åker på Först! För

att inte tala om trotset mot alla

påbud om handdukar i bastun,

kränkningar av din privata sfär

och hånet av sund bacillskräck.

För säg mig den som verkligen

kan njuta av ett bastubad när

bänkgrannen firar sin 75-årsdag

med att fila sina torra fötter

med sina gulnade fingernaglar.

Så vår uppmaning till alla nakna

gubbar är: sluta upp med detta

oönskade beteende och klä på

er! GURRA OCH STEFAN

2009-02-02 @ 16:53:12
Postat av: Leifi

Jag kommer också kalla den för Ericsson Globe

2009-02-03 @ 11:25:50
Postat av: Gurra

Viktigt att de publicerade. Trodde nästa att artikeln var lite för kontroversiell men tydligen inte. Glömde dock att nämna det ändlösa lufttorkandet och hårtorkar i röven men det hade väl kanske varit en aning stötande. Angående "Ericsson Globe" är det givetvis själlöst att sälja sig själv på detta sätt och tror tyvärr att vi i framtiden kommer se en lavinartad utveckling gällande anrika monument/byggander som förvandlas till varumärken. Du har mitt fulla stöd att ta till våld mot kapitalets ruttna stank!

2009-02-03 @ 21:43:37
Postat av: Tobbe

Snart byggs också ett Swedbank Arena.

2009-02-04 @ 08:29:44
Postat av: Lucidor

Jortan: jag vet att du alltid är tvärtemot.

TH: i sin helhet

Leifi: vet inte vem du är

Gurra: Det omotiverade lufttorkandet borde understrukits skarpare.

Tobbe: jag tror att det redan finns flera stycken såna i Sverige.

2009-02-04 @ 08:51:56
Postat av: Nutt Dogg

Bravo Gurra och Stefan.

All omotiverad offentlig nakenhet är givetvis av ondo och bör fördömas å det grövsta. Detta oavsett om den omotiverat nakne är en gubbe på badhuset, en svennebananlirare med bar överkropp på Drottninggatan, eller en 19-årig huddingebrud vars bleka mage sväller ut ur de alldeles för korta och tajta Paris Hilton-jeansshortsen på karaokefesten.

Mitt fördömande ska ej tolkas som nån slags lutheransk puritanism, utan enbart som ett utslag av god uppfostran och sunt förnuft. Människor som är offentligt nakna kan ofta räknas in i två grupper: Förståndshandikappade och prostituerade. Därför anser jag mig också kunna sluta mig till att du är antingen prostituerad eller förståndshandikappad om du envisas med att inte klä på dig.



(Det allra värsta på badhuset är dock de gubbjävlar som envisas att se duschningen som något erotiskt, och spenderar oskäligt lång tid med att tvätta ollonet eller gräva ur röven tills vartenda fekalieimpregnerat rövhår slitits ut till allmän beskådan. Skärpning förihelvete!)

2009-02-04 @ 14:40:40
Postat av: Nutte

Angående Ericsson Globe..... Kasst namn givetvis, och signifikativt för det ultrakapitalistiska skitsamhälle där vi framlever vår tillvaro. Dock inte särskilt upprörande i sammanhanget.

Värre då är stadshusalliansens försäljning av Globenarenorna till Philip Anschutz, övertygad kreationist, böghatare och fascist. Det är ju också han som prånglat ut namnrättigheterna till högstbjudande.

Det är förövrigt samme Anschutz som äger 49% av den geMYTliga arbetarklubben Hammarby fotboll...

Jag undrar förresten hur många uppsagda knegare Ericsson kunde ha gett fan i att säga upp för namnsponsorpengarna?

2009-02-04 @ 15:47:21
Postat av: Jortan

Lucidor: När det gäller åsikter á la Nordkorea så är jag alltid tvärtemot, ja.



Nu tillbaka till namnbytet. Självklart kommer jag inte kalla Globen för något annat än just Globen. Detsamma gäller t.ex. Eriks Gondolen. Men varför denna upprördhet?







2009-02-04 @ 22:32:29
Postat av: lucidor

Jortan: Är det nordkoreanskt att tycka att det är larv att privata företag ska få döpa om Globen? isf är jag nordkorean.



en plats /byggnad och artist får bara döpas EN gång! Så i min värld heter dom både Prince och puff daddy./ Kim Jong-Il

2009-02-05 @ 08:27:16
Postat av: Lucidor

Nutt Dogg: det var just obehaget av att känna hur nakna gubbar söker ens blick inne i omklädningsrummet som fick oss att skriva insändaren. man känner sig smutsig och besudlad när man har varit med om något sånt.



Nutte: jag har inte hört talas om Philip Anschluss förut men jag tar dig på orden att det är en idiot. Men han får säkert stå med något blont luder vid sin sida och skaka kungens hand iom att han äger så mycket och då anses vara en respektabel man.

2009-02-05 @ 08:36:54
Postat av: Jortan

Lucior: Så jag antar att du kallar Istanbul för Konstantinopel, Bombay för Mumbai och Heidi Ershult för Heidi Gneist.



Eller Linnéa Elvelin för Linnea Jönsson.



Jag är grymt tveksam till att Puff

daddy är döpt till det namnet, men jag kan ha fel. Låt mig återkomma efter att jag talat med SEAN COMBS.



PS. Hur går det för dina Ericsson-aktier? DS.







2009-02-05 @ 18:15:28
Postat av: Osund

På ,det tydligen Nordkoreanska, åttiotalet tog min pappa med mig till Luleås hockey arena som hette Delfinen. Det satt en stor Delfin på väggen, kanske var det även neonljus i konturerna, jag komer inte ihåg. Nu har dom harpunerat delfinen och bytt namn till COOP Arena. Jättemysigt för man får ju inte bromsa utvecklingen va Jortan?

2009-02-06 @ 13:05:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits