Fritzl bjuder på en skopa perspektiv

Jag sitter här med hundratals åtaganden och skoluppgifter som känns mig övermäktiga. Berget av måsten reser sig likt en tsunamivåg över mig för att inom mycket snar framtid falla ner och krossa mig som den lilla hjälplösa imbecillen jag är. Någonstans bakom alla vakna och ångestdrabbade sinnen så gömmer sig en rationalitet som vet att det inte kommer bli bättre om jag inte ser till att beta av lite i taget. Men nu tycker jag mest synd om mig själv.

Många är vi som tycker synd om oss själva och som känner oss bortglömda av resten av världen. Vissa av oss har ont i ryggen, andra har inte haft en pojkvän på två veckor och den tredje har helt enkelt "ingen energi". Men hur synd det än är om oss alla så kan ingen ta tronen från den människa som det har varit mest synd om i hela världen.. Elisabeth Fritzl!

Hon blev kidnappad av sin egen far, Inlåst i ett hemligt källarutrymme utan fönster, torterad, slagen och våldtagen av den enda människa som visste om var hon var i de 24 år som hon var fången. Hon tvingades till att föda 7 av sin pappas barn i ensamhet i källaren. Ett av barnen dog och eldades upp av pappamorfar. Och pappa hotade med att döda henne och barnen om hon försökte fly från den lilla källaren.

... så det ÄR trots allt inte så synd om mig. Och nästa gång du tycker att det är synd om dig för att du inte har råd att resa till Thailand eller för att du måste gå till jobbet trots att "du inte har någon energi" så kan du ju tänka på Elisabeth Fritzl och inse att du har det ganska bra ändå i din fåniga enfald med din larviga miljöbilsmentalitet.

Ett stort tack till Josef som lärt mig vad riktig ångest är!

Kommentarer:
Postat av: Harry-Hård

"DryNites Pyjama Pants

Absorberande nattbyxor med diskret skydd, för 4-15 år"



Fin reklam du skaffat dig... Får du gratisprover?

2009-02-17 @ 13:22:39
Postat av: Jortan

Det finns så mycket som vi har Herr Fritzl att tacka.

2009-02-17 @ 19:19:35
Postat av: TH

Det är ganska synd om mig också. Jag är jättekissnödig men vet inte om jag vågar lämna laptopen i hotell-lobbyn eller om jag helt enkelt ska ta med mig datorn in på toaletten. Det verkar ju jobbigt.

2009-02-18 @ 06:08:12
Postat av: Gurra

Den där mediakåta slampan har inte mina sympatier i alla fall. Hon har använt Joesef och den där lilla källar-bagatellen som en språngbräda till att får vara b-kändis ett litet tag. Vänta du bara, snart får vi väl se henne som programledare i något substanslöst underhållningshow i tv där andra b-kändisar ska åka skridskor eller lära sig dansa med varandra. Jag tycker du ska kasta ljus över alla våra i-landsproblem istället. Det är väl en mänsklig rättighet att få gapa och skrika över alla trivialiteter som tynger ens för övrigt grådaskiga vardag?

2009-02-18 @ 18:47:52
Postat av: Diamanten

Äsch, om Eizabeth kunde gå en mil i mina skor skulle hon be om att få föda sin egen pappas barn. Fritzl är det nya Disney. Mig är det synd om på riktigt. Jag sitter här och ser hur innehållet i Explorerflaskan blir mindre och mindre medans ljudvolymen på stereon blir högre och högre. Samtidigt som jag inte har en jävel att dela fyllan med. E Fritzl hade i alla fall sina egna barn att vara med. vad har jag? ja, VAD HAR JAG??!! Fritzl you lucky son of a bitch, always sourrounded with loved ones.

Postat av: Nyström

Enda problemet som jag ser det är att man inte njuter tillräckligt av de possitiva delarna i livet. Varför tar det 15 sekunder att bli av med ett lyckorus och 1-2 veckor att bearbeta en motgång?

2009-02-23 @ 11:14:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits