Victoria är äntligen förlovad med en manlig prostituerad

Jag skulle nyss lyxa till min gröt med lite extra russin för att få en sötare smak. Det värmde i mitt hjärta när jag unnade mig själv den lyxen. Men lyckan blev som vanligt våldsamt kort för innan jag visste ordet av så råkade jag surfa in på aftonbladets hemsida - igen. Och blev förbannad - igen.
Veckans larvigaste nyhet pryder med stora rubriker öppningssidan. Prinsessan Victoria har förlovat sig med den där killen som fixar frillan med stekflott och strykjärn och nu förväntas svenska folket att vara exalterade och glada för det kära parets skull. Och många ÄR glada också!!

Det rapporteras glatt om att ringarna antagligen kommer från hovleverantör W A Bolin som ligger vid Stureplan. Jag förstår att det är viktigt att poängtera att juveleraren ligger vid Stureplan så att vi som läsare inte tror att den ligger på något sämre ställe. Ägarsnobb och hovleverantör-fjant Christian Bolin avslöjar gladeligen att han har haft ett finger med i spelet men är sluten och hemlig (som överklassen gärna är) angående detaljer om ringarna.

Men hemligheten varar bara i en rad för HokusPokusFilliJokus så har någon kärring vid namn Johanna Isacsson på Bukowskis granskat ring med tillhörande diamant och konstaterat att tingesten antagligen kostat bortåt enochenhalv miljon kronor.
Och många svenskar suckar drömmande och lyckönskar kärleksparet innan de lallar till jobbet där de tjänar 200 000 om året. Victorias ring kostar 6-7 gånger mer än vad hennes fans tjänar om året innan skatt. Är det någon som inser hur bra kapitalismen fungerar när snobbar inte bara kommer undan med att lyxkonsumera trams framför folks ögon utan också hyllas för det!

Helt plötsligt så fick jag avsmak i munnen men jag tvingade mig själv att svälja både de sura russinen och en hopplös klump i halsen.

Kommentarer:
Postat av: JONNA

jag hatar russin :<

Postat av: Nightfall

Läst lite i din blogg nu, den är intressant!

2009-02-25 @ 15:39:23
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Anonym

perfect, once again

2009-02-25 @ 22:07:03
Postat av: Diamanten

det var jag som postade kommentaren ovan, glömde skriva det

2009-02-25 @ 22:08:11
Postat av: Gurra

Ännu värre!!! Hovet har givetvis bett om extra anslag för att finansiera det där bedrövliga spektaklet till bröllop. Nej nu är det dax att avveckla monarkin en gång för alla. Man börjar ju bli trött på den där pinsamma familjen. Farsan som ständigt uttalar sig olämpligt om politiska brännpunkter. Sonen som har så dåliga fattningsgåvor att han inte ens fixar att gå klart gymnasiet å lill-syrran som drar linor så det står härliga till nere vid svampen. Jag föreslår att det är deras huvuden som rullar först när revolutionen drar igång.

2009-02-27 @ 23:04:22
Postat av: nutte

Haha, Förenade monarkister, vilka tokreaktionära ärkemongon. Påminn mig om att inte bli medlem där...



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4507223.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article432520.ab



I övrigt finns det en del andra uttalanden som sticker ut:

Bl.a. "kungens motkrav - sluta jobba".... Jomenvisst, självklart. Ska man gifta in sig i sveriges värsta gojnarfamilj så duger det såklart inte att ha ett hederligt arbete.

Eller att statsministern anser att staten gärna betalar brölloppet... Soft, vart ansöker jag om det allmäna brölloppsbidraget? Eller tillfaller det bara äckligt rika människor med ett visst efternamn?



Jag stör mig något oerhört på människor som inte ser det sinnessjuka i vårt statsskick. Hade vilken annan människa som helst fått lön av staten för att snorta ladd i S:t Tropez hade det blivit ett ramaskri i kvällspressen. Men Bernadottarna serverats stekta sparvar av skattebetalarna sedan 1818. Viva la Revolución!



Postat av: Lucidor

Vad fan är Michaël Lehman för en sopa egentligen? Och vad är det för relation mellan tramsig överklassvidrighet och att stava sitt namn med bokstäver som inte finns?

ë är ingen bokstav i alfabetet! Hör ni det Johan Staël von Holstein och Mickë Lehman! Era namn finns inte, och det bästa vore om ni som personer inte heller fanns.

2009-03-01 @ 08:49:44
Postat av: Gurra

Det får väl hållas för visst att sådana där alternativa stavningar bottnar i något form av komplex. Vad Lehman försöker uppväga tog ju inte många sekunder att lista ut. Hans ofödelaktiga utseénde gick ju inte att ta miste på. Trots de tveksamma åsikterna va ha ju riktigt rolig när han tyckte att det inte hade varit någon fara i färde i fall tronarvinge hade varit man, då hade ju generna i alla fall först vidare?!? Sedan när bär kvinnan på alla resessiva anlag?

2009-03-02 @ 18:00:15
Postat av: TH

Lucidor, nu får du ta och belysa israelfrågan en aning.



"Andra exempel på varor som israelerna inte släppt in Gaza: papper att trycka läroböcker på, ett vattenreningssystem, generatorer, vattenpumpar, hushållsgas och kikärter Fem lastbilar med anteckningsböcker till skolorna måste vända om vid Herem Shalomöverfarten, eftersom israelerna krävde motsvarande 9 500 kronor per fordon i administrationsavgift." - 2542651.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel2542651.svd

2009-03-03 @ 05:23:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits