Fvunderingar som nedskrifvits av en bäckfijätter tvenne alnar från ett vattenfvall

Dagens inlägg går i stick och stäv med det förra ty vädret vände (i ordspråkets halvrätta bemärkelse) kappan efter viden och väckte en stolt patriotism i mitt blod. Sverige är vackert när hon sminkas av gröna blad och blommor i allsköns färger. Solen blottar moder Sveas vackra drag och lockar fram livet  i landet som påminner om någon målning av Zorn eller någon visa av Bellman.
Men när molnen kastar trista skuggor över Sverige så är det ett fult och deprimerande land vi bor i. Och tyvärr inte fult på samma omoderna och humoristiska sätt som ett par långkalsonger från förr, utan ful på ett tråkigt sätt som en växande leverfläck i ansiktet. Och det är inte deprimerande på samma ondskefulla och mörka sätt som i norsk black metal, nej för sjutton gubbar, Sverige är deprimerande på ett fullt funktionellt sätt som en grå stämpelklocka.

Men nu är det underbart att vara i Sverige och njuta av vädret som vi skäms bort med. Trots att nationalstaten är ett jävligt borgerlig påhitt som borde skrotas så vill jag nu utropa:
Heja Sverige!

Kommentarer:
Postat av: Gurra

Bra jobbat, nu har du ju jinxat värmeböjlan å det grövsta. Fram med paraplyerna gott folk här kommer regnet.

2009-07-02 @ 00:37:33
Postat av: TH

Jag har redan bokat den smutsigaste av smutsigaste charterresor för att komma iväg innan våra 2 veckor sol tar slut.

2009-07-02 @ 08:51:50
Postat av: Lucidor

Gurra: Ja ingen kommer ju bli förvånad om det snart börjar regna igen i 11 månader i sträck. Men frågan är om det är mitt fel eller om det är pga alla nyrika storkonsumenter som spenderar sin tid i flygplan ätandes något ur plastförpackning.



TH: Vad kul att du ska ut o resa. vart ska du?

2009-07-02 @ 09:46:56
Postat av: Jortan

Kappvändare är det bästa jag vet. Det är så pålitliga och, ack du milde, så lustiga.

2009-07-03 @ 12:32:13
Postat av: TH

Jag ska nog bara ta en snabb jordenrunt på 48 timmar för att komma fram till exakt samma plats jag började resan ifrån. Sedan ska jag låta Jortan hämta mig med en Stadsjeep ifrån Hertz och göra stan.

2009-07-03 @ 14:02:05
Postat av: Dessie

Jag vill se mer bilder i bloggen!:)

2009-07-25 @ 23:25:58
Postat av: Carla

skriv mer, mer!

2009-08-03 @ 16:22:27
Postat av: Carla

mer, mer!!!!!

2009-08-05 @ 14:49:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits