Ännu en sommar som pissar bort

Om du har glömt förra sommarens vidriga kyla och pissande regn så behöver du inte vara orolig. Detta år är en uppföljare som är ännu kallare och regnigare. Vi som bor i Sverige är förpassade till ett liv inomhus, undangömda från det väder som lurpassar utomhus. Det blir att man försöker att undvika att röra sig ute och genar mellan pölarna för att få komma in igen och byta strumpor som nu blivit blöta.
Är folk som lever sitt liv i kyla och regn lika fria som folk i soligare länder? Svaret är nej. Men man kan inte skylla på någon över hur vädret är....tyvärr. Jag vill ju så gärna vara kränkt över detta.

Jag vill vara så fri som muslimer, kvinnor, judar, romer, barn, sydamerikaner, homosexuella, handikappade, arbetslösa, borgare som inte får hugga ner träd på sin tomt, gamla etc. och bli hörd!!
Men ingen lyssnar väl på en blek man som surar i regnet. Som blek man ska man tydligen vara norm i samhället och som norm kan man inte vara kränkt. Men jag är kränkt!
Jag är kränkt för att jag är blek och jag är blek för att det regnar och är kallt hela jäva tiden.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Du e ju helt jäävla sjuk ju!

2009-06-21 @ 12:27:33
Postat av: Anonym

...fast på ett underbart bra sätt

2009-06-21 @ 12:30:24
Postat av: B

lägg av, det är ju faktiskt soligt och varmt mellan kl 10 och 17, förutom helger, röda dagar, klämdagar och semesterdagar då det vanligtvis är 7° och regn.

2009-06-22 @ 15:31:18
Postat av: Jortan

Romer? Vad är det?

2009-06-23 @ 17:41:20
Postat av: Anonym

vafan är det för jävla gnäll! du e blek för att du sitter inne och surar. Gå ut och sätt dig på medis och ta bärs eller nåt. Solen skiner ju för fa'an .

2009-06-25 @ 22:29:21
Postat av: micke

jortan du undrar vad e romer, romer är ett parasit släkte typ fästing,samlas ofta på centrum i flock och snattar sitt byte i affärer.

2009-06-28 @ 17:23:47
Postat av: nutte

Wow, rasism. Häftigt.

2009-06-28 @ 21:21:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits